12 November 2011

Couple adalah HARAM?


Petang semua..
Tengah buat apa tu? Berjoging ke? Tengok tv ke? Makan goreng pisang ke? Update blog ke?
hehehehe XD
Fiuhhh.. Baru ada ruang dan masa siket..
Tadi nak update blog tak sempat langsung..
faizun & Aycha tak habih habih spam SKYPE Nik..
haloihhh.. Penat lahhh..
Ok lah.. Meh kita baca ni pulak..

COUPLE ADALAH HARAM?
hemmm..
Apa pandangan korang?
Jangan terasa ye..
Masing2 ada buat kesilapan sama jugak dengan Nik..
Ok lah..

Dalil yang lebih kuat menetang hubungan percintaan ini terdapat dalam Surah Al-Israa’(17) ayat 32:
“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.”
Ini adalah dalil-dalil daripada Al-Quran. Bagaimana pula dengan hadis rasul kita, Nabi Muhammad S.A.W.? Dalam hadis, baginda rasulullah telah memperincikan jenis-jenis zina. Daripada Abu Hurairah r.a katanya, Nabi S.A.W. bersabda:
“Sesungguhnya Allah Ta’ala telah menetapkan nasib anak Adam mengenai zina. Tidak mustahil dia pernah melakukannya. Zina mata ialah memandang. Zina lidah ialah berkata. Zina hati ialah keinginan dan syahwat,sedangkan faraj (kemaluan) hanya menuruti atau tidak menuruti.”..
Cuba renungkan ini:
1. Org yg bercouple tak mungkin menundukkan pandangan terhadap kekasihnya.
2. Org yg bercouple biasanya berdua²an dgn pasangan kekasihnya, baik di dlm rumah atau luar rumah.
3. Wanita akan bersikap manja & mendayukan suara saat bersama kekasihnya.
4. Bercouple akan membuatkan saling menyentuh antara lelaki & wanita, meskipun hanya berjabat tangan.
6. Org yg bercouple, boleh dipastikan selalu membayangkan org yg dicintainya (zina hati)
Yang HARAM tetap HARAM :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...